شهدای فلاورجان شهید محمد شریعت

يكشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۶، ۰۹:۰۰ ب.ظ



زندگینامه شهید

reee

1.     در سحر گاهی که نور خورشید به چهره پاک دشت وصحرا می نشست تا جانها وجوانه ها ببار نشیند و بندگان صالح خدا در کنارشان نشینند و گل معرفت الهی بچینند همگام با ان تولد دیگری رخ داد وهمراه با صبح شهید محمدشریعت نیز در شهریور ماه سال 1347 چشم به جهان گشود . وی پس از طی دوران کودکی وارد دبستان گردید وهمواره بعنوان دانش اموز ممتاز در مدرسه وکلاس برای خود افتخار می افرید . سال پنجم ابتدائی او مصادف بود با شکوفائی انقلاب اسلامی و بر اندازی حکومت ستمشاهی .وی نیز که بادیده بصیرت به مسائل مینگریست علیرغم سن کمی که داشت در فعالیت های انقلابی وو راهپیمائی ها شرکت مینمود .

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی فعالیت های او با شرکت در انجمن اسلامی مدرسه وسنگر مساجد ودیگر کوششهای اجتماعی ومذهبی ادامه یافت بدنبال فرمان امام خمینی مبنی بر تشکیل ارتش بیست میلیونی به خیل عظیم جان بر کفان بسیج در شهر خون وقیام .قم پیوست ویکی از اعضای فعال وفدا کار بسیج بشمار میرفت . با شروع جنگ تحمیلی پس از چندی به صفوف رزم اوران لشکر توحید پیوست ولباس مقدس رزم را بر تن کرد و باگامهای استوار وقلبی مطمئن وسرشار از نور الهی حضور در جبهه را به مدرسه ترجیح داد.

2. شهید محمد شریعت سعی مینمود در برنامه های مذهبی ومجالسی که او را به معبودش نزدیکتر میسازد شرکت نماید از جمله شرکت مداوم او در مسجد جمکران ومجالس سرور وسالار شهیدان حسین بن علی و همچنین علاقه خاصی در اجرای اینگونه مراسم ها نشان میداد بنحویکه در وصیتنامه خصوصی خودهمان مقدار پول کمی که پس انداز کرده بود به مصرف در عزاداری خامس ال عبا اختصاص داده است
3. شهید شریعت از ایمانی سرشار وتقوائی پایدار برخوردار بود چنانکه اکثر اوقات با وضو بود و به نمازهای جمعه وجماعت بسیار ارج می نهاد . وی در جبهه های رزمنده دلاور وشجاع ویکی از نیروهای فعال لشکر علی بن ابی طالب بود وچند سال از عمر پر برکتش را در جبهه های غرب وجنوب سپری کرد وی سال 1360 در حالی که سیزده سال داشت به صفوف رزم اوران پیوست ودر بیش از پنج عملیات بزرک وسرنوشت ساز .خیبر .بدر .والفجر هشت .کربلای یک وکربلای چهار شرکت فعالانه داشت او بوسیله ار.پی. جی. هفت که سلاح دشمن شکن او بود اتش خشم مقدسی که از نفرت ودشمنی او نسبت به دشمنان اسلام نشات میگرفت ودر وجودش شعله ور میشد خرمن هستی دشمنان بعثی را به اتش میکشید .
4. شهید محمد شریعت در عملیات بدر از ناحیه فک وصورت هدف گلوله بعثیون قرار گرفت ومجروح گردید بطوریکه حدود یکماه در بیمارستان بستری گردید . اما ایمان راسخ او که به هر کس درس پایداری میدهد وی را قبل از بهبودی کامل بار دیگر راهی جبهه ها کرد وبه رزم مقدس خود ادامه داد .
5. محمد در عملیات کربلای یک مجددا مجروح گردید ولی او مجاهدی خستگی ناپذیر بود و این مسائل خللی در عزم واراده او در مبارزه با دشمن وارد نمی کرد .
6. محمد عزیز در عین حال که همواره در جبهه ها حضور داشت از درس غافل نبود و ضمن اینکه در دانشگاه جبهه درس عشق وایثار می اموخت به تحصیل در سال سوم دبیرستان ادامه میداد وضمنا با تمام وجود به استقبال خطر می رفت وخود را برای معامله با خدا اماده مینمود تا به دیدار دوست بشتابد وسرانجام در تاریخ 4/10/1365 در عملیات کربلای چهار هدف گلوله خشم دشمنان اسلام قرار گرفت وبه فیض عظمای شهادت نائل امد و پیکر پاک وغرق به خون او در گلزار شهدای علی بن جعفر قم در کنار دیگر گلگون کفنان بخاک سپرده شد.یادش گرامی وراهش پر رهرو باد .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۲۴
احمد جانقربانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی