۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است


 درنگی بر نحوه زندگی خانواده شهدا و جایگاه آنان در ایران .


فاطمیون


از همان دوران دبیرستان به ما می گفتند که اروپایی ها در طول تاریخ طرفداران آپارتاید و نژاد پرستی بوده و هستند ولی هیچ وقت به این فکر نکردیم که این صفت بد ممکن است در جامعه ما هم وجود داشته باشد! حال با اندکی تفکر می توانیم به به نتایج قابل تاملی درمورد این مسئله برسیم. علی ای حال بررسی دلایل به وجود آمدن این حالت در جامعه ما از حوصله این نوشتار خارج است ولی با اندک دقتی در این مورد، متوجه وجود نوعی آپارتاید توجیه شده در میان لایه های زیرین جامعه می شویم. مثلا بصورت ناخودآگاه یک نوع احساس برتری نسبت به مهاجران افغان در وجود ما نهفته است که این یک آسیب بزرگ اجتماعی است.
این روزها در میان هیاهوی همه فسادهای اقتصادی، فیش های حقوقی نجومی و مدارک دانشگاهی رانتی و...، چقدر خوب می شود اگر به چند کیلومتر پایین تر از مراکز فساد و اشرافی گری هم سری بزنیم و حالی هم از خانواده های شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون بپرسیم و حداقل برای دقایقی خاک بازی های کودکانی را که باباهایشان را در راه دفاع از حرم اهل بیت از دست داده اند را تماشا کنیم.

مدتی است خبر شهادت پدرش را به او داده اند ولی گفته اند که جنازه پدرش پیدا نشده است. چند ماهی هم هست که مادرش از سر نداری اورا ترک کرده است و او حالا در خانه یکی از اقوامشان زندگی می کند واین در حالی است که اصلاً کسی خبر ندارد که کودک 4 ساله ای به نام مهدی که پدرش هم شهید شده است، وجود خارجی دارد یاخیر

اسم یکی از این کودکان مهدی است و 4 سال دارد. مدتی است خبر شهادت پدرش را به او داده اند ولی گفته اند که جنازه پدرش پیدا نشده است. چند ماهی هم هست که مادرش از سر نداری او را ترک کرده است و او حالا در خانه یکی از اقوامشان زندگی می کند واین در حالی است که  اصلاً کسی خبر ندارد که کودک 4 ساله ای به نام مهدی که پدرش هم شهید شده است، وجود خارجی دارد یاخیر!
با این حال هنوز عده ای فکر می کنند که خانواده این شهدا، پاداش های میلیونی می گیرند!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۵ ، ۲۰:۵۲
احمد جانقربانی

"من و دخترم با شهید مدافع حرم سعید سامانلو به حج مشرف شدیم. ابتدا رفتیم مدینه، سراسر آن شهر را دامادم بدون کفش راه می‌رفت. گفتم سعید جان چرا کفش نمی‌پوشی. گفت: مادر، چادر خانم حضرت زهرا(س) به این زمین‌ها کشیده شده است..."
 

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مادر خانم همسر شهید مدافع حرم "سعید سامانلو" که چندی پیش در دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه به شهادت رسید، می‌گوید: سال ۸۲ یا ۸۳ بود که من و دخترم با شهید سعید سامانلو به حج مشرف شدیم. ابتدا رفتیم مدینه، سراسر آن شهر را دامادم بدون کفش راه می‌رفت. گفتم سعید جان چرا کفش نمی‌پوشی. گفت: مادر، چادر خانم حضرت زهرا(س) به این زمین‌ها کشیده شده است...

لازم به ذکر است، "سیدمحمد رباط جزی" پدرخانم این شهید مدافع در تاریخ 12 بهمن سال 71 در درگیری با گروهک‌های ضدانقلاب در سردشت به شهادت رسید.


مراسم تشییع پیکر شهید سامانلو

گفته می‌شود شهید سامانلو و شهید مدافع حرم "علی اکبر عربی" همواره شعر زیر را زیر لب زمزمه می‌کردند:

هوای این روزای من هوای سنگره
یه حسی روحمو تا زینبیه میبره

تا کی باید بشینمو خدا خدا کنم
به عکس صورت شهیدامون نگاه کنم

حالا که من نبودم اون روزا تو کربلا
بی بی بزار بیام بشم برای تو فـــدا

درسته که من آدم بدی شدم ولــی
هنوز یه غیرتی دارم رو دختره علی

چی میشه پرچم حرم برام کفن بشه
سلام به بی بی شهادتین من بشه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۵ ، ۲۱:۱۷
احمد جانقربانی
جوانان و نوجوانان دانش آموز در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش برجسته و تعیین کننده ای داشته و با طلایه داری در جبهه ها و تقدیم بیش از 36000 شهید و هزاران جانباز و آزاده در طول دوران جنگ تحمیلی دین خود را به اسلام و انقلاب اسلامی به خوبی ادا نمودند.
    در ایام پس از جنگ تحمیلی نیز «بسیج دانش آموزی» به عنوان میعادگاه تداوم دفاع همه جانبه نوجوانان دانش آموز از دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و علمی عرصه دیگری از حیات خویش را به نمایش گذاشت و همین امر به خوبی موید این نکته است که در دوران اخیر توجه بیش از پیش و همه جانبه به این سازمان قانونی لازم و ضروری به نظر می رسد.
    با این حال فردا- دوشنبه هفتم آبان ماه- آغاز هفته بسیج دانش آموزی است، برای اطلاع از وضعیت این سازمان و طرح دیدگاه های کارشناسان و صاحب نظران درباره ضعف ها و قوت های سازمان بسیج دانش آموزی همراه این گزارش باشید.
    بسیج دانش آموزی زیرساخت ارکان اصلی بسیج است
    جذب، آموزش عمومی، سازماندهی، تجهیز، حفظ انسجام و بکارگیری دانش آموزان بسیجی در قالب گروه های مقاومت، عمق بخشی داخلی به انقلاب اسلامی و تحقق بخشی از ارتش 20 میلیونی و حضور فعال و موثر و سازمان یافته در عرصه های فرهنگی، علمی، پژوهشی، امنیتی، اجتماعی، سازندگی، امدادی، دفاعی و نشر و گسترش فرهنگ و تفکر بسیجی و مقابله با تهاجم فرهنگی در مدارس، از جمله ماموریت های بسیج دانش آموزی محسوب می شود.
    «بهروز همتی» کارشناس امور آموزش و پرورش درباره بسیج و تشکیل بسیج دانش آموزی می گوید: «بسیج به عنوان یک نهاد مردمی و ارزشی در پنجم آذرماه سال 1358 با تیزبینی و هوشیاری حضرت امام خمینی (ره) و با نگاه به آینده تشکیل شد و در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس در درگیری های داخلی و سرکوب ضد انقلاب نقش مهم و موثری را ایفا نمود و در جبهه های حق علیه باطل حضوری جدی داشت، در این میان نیز نوجوانان دانش آموز نیز در بسیج فعالیت داشتند و حدود 36هزار شهید را تقدیم انقلاب کردند و همین مسئله ضرورت تشکیل سازمانی تحت عنوان بسیج دانش آموزی را دوچندان کرد.»
    همتی با اشاره به این که بسیج دانش آموزی پایه و مبنای بسیج دانشجویی است می گوید: «امروز بسیج دانش آموزی زیرساخت تمام ارکان اصلی بسیج است و تقویت کمی و کیفی آن به نوعی به تقویت مراتب بالاتر بسیج می انجامد، بر همین اساس انتظاری که از مسئولان مربوطه می رفت و می رود این است که باید به این سازمان ارزشی توجه ویژه ای اعمال نمایند.»

    این کارشناس بسیج دانش آموزی را محلی امن برای پرورش استعدادهای انقلاب اسلامی می داند و می گوید: «اگر می خواهیم نیروهای خالص و مخلصی را در عرصه ارزش های انقلاب تربیت کنیم و فرزندان با نگاه انقلابی رشد یابند و در مجامع علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در سطح کشور و حتی مجامع بین المللی درخشش داشته باشند و در عین حال حافظ دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی باشند باید به بسیج دانش آموزی بیشتر بها بدهیم و به تقویت همه جانبه آن به عنوان زیربنای حفظ تمامی ارزش های انقلاب بپردازیم.»

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۵ ، ۲۱:۰۳
احمد جانقربانی