/ حسرتی که در چهره سردار دیده شد


مهدی نوروزی (شهید مدافع حرم) با اصابت 2 گلوله شهید شد؛ وقتی گلوله اول به او اصابت کرد، اسلحه‌اش را همانند عصا بر زمین قرار داد و به زانو نشست...
فاصله بین اصابت گلوله‌های اول و دوم بر

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم بزرگداشت شهید مهدی نوروزی (شهید مدافع حرم) عصر امروز با حضور جمع زیادی از مردم شهیدپرور و برخی از همرزمان آن شهید در مسجد الزهراء کرج برگزار شد؛ مسجدی کوچک که در جریان برگزاری مراسم امروز پذیرای خیل مردمی بود که اهل بصیرت و دلداده سید و سالار شهیدانند.

امروز یادبود شهیدی برپا شد که به اذعان دوستان همرزمش، "شیر سامرا" بود و در شجاعت کمتر کسی را چون او سراغ داشتند.

سخنران مراسم از دفاع مقدس می‌گوید و از شهدا؛ از محمدابراهیم همت تا حسن تهرانی‌مقدم؛ و از "5 دقیقه تا تل‌آویو" می‌گوید و موشک‌هایی که می‌توانند در کمترین زمان و با بیشترین دقت، غده سرطانی منطقه را هدف گرفته و نابودش کنند.

پرنده خیالم به "قنیطره" سوریه پرواز می‌کند؛ یاد شهادت سرداران حزب‌الله و "جهاد مغنیه" فرزند رشید سردار نامدار جهان اسلام شهید "عماد مغنیه" می افتم که دیشب چگونه توسط صهیونیست‌های شیطان‌صفت پرپر شدند.

سخنران از تهرانی‌مقدم می‌گوید و موشک‌هایی که کاش زودتر به پرواز درآیند و زمین را لوث وجود اهریمنان صهیونیست پاک کنند، تا تسکینی باشد بر دل دردمند ملت‌های آزاده و مردم رنج کشیده ایران، لبنان، فلسطین، عراق و سوریه.

شهید مهدی نوروزی که خود نیز فرزند یک جانباز شهید است، در راه حسین(ع) قدم گذاشت؛ راهی که به قصد "امر به معروف و نهی از منکر" طی شد. مهدی قید زندگی و فرزند ۹ ماهه خود را زد و رفت تا در سرزمین مقدس سامرا، در مقابل منکری که سرسپرده صهیونیسم است بیایستد.

در مراسم یادبود شهید نوروزی، از "امر به معروف" گفته شد و "نهی از منکر"؛ و من یاد شهدایی افتادم که جان دادند تا ناموس‌شان، کشورشان و آرامش و آسایش مردم‌شان بر باد نرود؛ اما افسوس خوردم که امروز برخی که تنها نامی از زن ایرانی و مسلمان بر خود دارند، چه راحت حرمت خون شهدا را می‌شکنند و با وضعیتی که سرشار از بی شرمی است، چهره شهرها را زشت می‌کنند، و افسوس خوردم که چگونه مردانی که تنها نام "مرد" را یدک می‌کشند، بی اعتنا به آن همه ایثار، چشم به شبکه‌های ماهواره‌ای بیگانه‌ای دوخته‌اند که به آن‌ها درس "بی غیرتی" می‌دهد.

صدای هق هق مردمی که به احترام شهید نوروزی به مسجد آمده‌اند مرا به خود می‌آورد؛ سردار استاد حسینی فرمانده سپاه استان البرز را می‌بینم که چگونه شانه‌هایش از شدت گریه می‌لرزد. باز هم روضه حسین(ع) خوانده می‌شود و روضه عباس(ع)، و چه حسرتی در چهره این سردار و برخی افراد دیده می‌شود؛ "حسرت شهادت".

اما دردناک‌ترین لحظه مراسم امروز برای من، آنجا بود که نحوه شهادت مهدی را شنیدم. شنیدم که مهدی چگونه تا آخرین نفس مقاومت کرد و چگونه خواست که همانند همه شهدا به ما درس ایستادگی و مقاومت بدهد. سخنران می‌گفت که مهدی نوروزی با اصابت 2 گلوله شهید شد؛ وقتی گلوله اول به او اصابت کرد، اسلحه‌اش را همانند عصا بر زمین قرار داد و به زانو نشست و در دفاع از حریم اهل بیت(ع) به تیراندازی علیه تروریست‌های تکفیری ادامه داد تا اینکه گلوله دوم، او را مهمان عرش الهی کرد.

مهدی با این غیرت و همیت، به هر انسان آزاده‌ای درس مقاومت داد، تا در برابر ظالمان کوتاه نیایند و همیشه به این شعار سیدالشهدا عمل کنند: "هیهات منا الذله"

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۲۹
احمد جانقربانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی